ארבעה פצועים בפיגוע ירי במחסום המנהרות, בהם 1 קשה

בנצי לייזרוביץ No Comments on ארבעה פצועים בפיגוע ירי במחסום המנהרות, בהם 1 קשה

פיגוע במחסום המנהרות: שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר ישראלים במקום ונוטרלו ע"י כוחות הביטחון. בן 20 נפצע באורח קשה מאוד, שניים נוספים בינוני ואחד באורח קל. נשלל החשד למטען חבלה

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיגוע ירי במחסום המנהרות בכביש 60: חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, 4 פצועים מירי, בהם צעיר כבן 20 במצב קשה מאוד מחוסר הכרה, 2 במצב בינוני: צעירה כבת 20 וגבר כבן 32, ופצוע אחד במצב קל, צעיר כבן 20. בנוסף ישנם 3 נפגעי חרדה.

חובש רפואת חירום במד"א בנימין רוזנס והפראמדיקים רונן ימיני ואהב עליאן סיפרו: "הגענו במהירות למקום וראינו 4 פצועים מירי ששכבו במקום, 1 מהם צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשבדרך אנחנו נלחמים על חייו. 3 פצועים נוספים טופלו במקביל, צעירה כבת 20 וגבר כבן 32 סבלו מפציעות מירי בגפיים הם היו בהכרה מלאה ומצבם הוגדר בינוני. 2 פצועים נוספים פינינו במצב קל. בנוסף טיפלנו גם במספר נפגעי חרדה".

בפיגוע נוטרלו 3 מחבלים ע״י כוחות הביטחון הפועלים במחסום, זאת לאחר שהגיעו ברכב מיו״ש למעבר ופתחו בירי לעבר כוחותנו. כוחות גדולים של משטרה, מג״ב וצה״ל פועלים לסריקות באזור ולביצוע פעולות משלימות בזירת הפיגוע.

עדכון לשעה 10:10: חבלני מחוז ירושלים השלימו את זיכוי זירת הפיגוע ושללו חשד להימצאות מטען בזירה. מבדיקה של הרכב שעמו הגיעו המחבלים למחסום מכיוון איו״ש, התברר כי הוא נושא לוחיות זיהוי משוכפלות. זהותם נבדקת. בזירה נתפסו 2 אקדחים ונשק מסוג m-16 שעמו ביצעו המחבלים את פיגוע הירי. הסריקות של שוטרי מחוז ירושלים ומחוז ש״י, כוחות מג״ב וצה״ל נמשכות באזור לשלילת מעורבים נוספים באזור.

בהערכת מצב שהתקיימה לפני זמן קצר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקודם ונחישותם של כוחות הביטחון שפעלו במעבר וניטרלו את חוליית המחבלים בירי.

צילומים: דוברות המשטרה

השלל שנמצא ברכב המחבלים:

video
play-sharp-fill

בבית החולים שערי צדק עדכנו כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי פונו 3 פצועים מפיגוע הירי בכביש המנהרות: פצוע במצב אנוש ו-2 פצועים במצב בינוני. כלל הפצועים עוברים הערכה ראשונית לקראת המשך הטיפול.

ד"ר אלון שורץ מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק, עדכן:

במקביל, אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה פצועי ירי מהפיגוע בכביש המנהרות. שניים מן הפצועים במצב קל, אחד במצב קל עד בינוני. שלושתם בהכרה מלאה.

פרופ׳ יורם וייל, מנהל יחידת טראומה אורתופדית בהדסה עדכן: (צילום: דוברות הדסה)

video
play-sharp-fill

בהמשך, רופאי יחידת הטראומה בהדסה עין כרם שלפו את ארנקו של הפצוע מהפיגוע וגילו: הארנק חסם רסיס כדור ומנע פגיעה ברגל.

צילום דוברות הדסה

ראש המועצה המקומית אפרת בעקבות הפיגוע במחסום המנהרות: "אנחנו שבים ומתריעים שהמחסום בשל צוואר הבקבוק שיוצר הפך למלכודת מוות המסכנת את התושבים שעומדים לאורך הציר זמן ארוך מידי ובצפיפות שאינה מאפשרת מענה באירוע אסון".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך את כוחות הביטחון על שמנעו פיגוע גדול, ומאחל החלמה לפצועים. הפיגוע בגוש עציון מוכיח שוב שהקונספציה כשלה לא רק בעזה, אלא גם ביהודה ושומרון. צריך לטפל בחמאס איו"ש וברשות הפלסטינית שהיא בעלת תפיסות דומות לחמאס, וראשיה הזדהו עם טבח החמאס, בדיוק כמו שמטפלים בעזה. האמון במכחיש השואה אבו מאזן הוא הפקרות. ההכלה תתפוצץ לנו בפנים כמו בעזה. זה הזמן לפעול".

ח"כ מיכל וולדיגר: ‏"אחד המחבלים שעשה את הפיגוע הבוקר במחסום המנהרות הוא בן משפחת קוואסמה מחברון. משפחת טרוריסטים ידועה שאחראית לרצח שלושת הנערים. איך לא הקדמנו תרופה למכה כשאנחנו יודעים מה קורה בקיני המחבלים? לא יתכן שנאבד את חיי ילדינו לשווא. הבא להורגך השכם להורגו. לחסל".



0 תגובות